Češi vyhráli v Nové Pace tři divize
04. 07. 2017 Motorismus « zpět
Nová Paka - Opravdu historický kousek se povedl českým jezdcům při čtvrtém závodě autokrosového Mistrovství Evropy ve Štikovské rokli u Nové Paky. Zvítězili ve třech divizích ze čtyř, což se ještě na zdejší trati nepodařilo. Kvalitně připravené závody gradovaly semifinálovými a finálovými jízdami s vysokou sportovní hodnotou. To vše za hlasité divácké podpory a převážně příjemného počasí. Převzato bylo celkem sto dvanáct jezdců z osmnácti zemí.
V Junior buggy bylo převzato čtrnáct vozů, tři z nich řídily dívky. Trénink se nejvíce povedl Furazkinovi, bratři Prokopovi byli na třetím a čtvrtém místě. Rozjížďky vyhráli dvakrát Grencis a Ovcharov, jednou Furazkin a Dominik Prokop. V semifinále si nejlépe vedli vítězové Furazkin a Ovcharov a druzí Grencis a Adam Prokop. Finálová jízda se stala kořistí Furazkina, který vyhrál před Grencisem a Ovcharovem. Čtvrtý dojel Adam Prokop, šestý Filip Hartman a sedmý Jakub Novotný.
Česká radost zavládla mezi "plechovkami", i když i samotní jezdci by byli rádi za více soupeřů. V Pace se jich sešlo deset, takže to byly čtyři "finálové jízdy". Trénink vyhrál Václav Fejfar, ale občasný modrý kouř za autem nevěstil nic dobrého.
První i druhou jízdu vyhrál Aleš Fučík, třetí Václav Fejfar, který si předtím vybojoval s "kouřícím" vozem třetí a čtvrté místo, což mu zaručilo ve finále start z první řady. Nejlépe odstartovali Fučík s Výborným následovaní Fejfarem a Samohýlem. Po technických problémech Výborného se na druhé místo protáhl Fejfar a začal rychle sjíždět Fučíka. Hodně těsně pak projeli ve stejném pořadí i cílem. "Se stříbrem jsem za dané situace moc spokojený, protože jsem startoval s rezervním motorem, který rozhodně nedisponoval stejným výkonem jako motory soupeřů. Do Francie snad už připravíme trojkovou fabii," hodnotil svoji účast čtyřnásobný mistr Evropy Václav Fejfar.
Velmi dobře si vedli hned od začátku v Buggy 1600 čeští reprezentanti Nosálek, Nikodém a Vaněk. Jejich suverenita skončila bohužel až v opakovaném finále, po požáru vozu Peeterse. Petr Nikodém sice poté suverénně zvítězil, ale Nosálek, který vedl do "červené vlajky", doplatil na strkanici za studánkou a skončil šestý, Vaněk dojel po defektu čtvrtý. V celkovém pořadí vede Laubach o dva body před Nikodémem. Za ním jsou Nosálek a Vaněk.
Napínavé souboje se odehrály také od prvních rozjížděk v Super Buggy. Většina ze čtyřiačtyřiceti jezdců předváděla kvalitní výkony a vítězství v jízdách zaznamenali Kubíček, Grencis, Bartoš, Bartelen a Stubbe třikrát. V semifinále A vyhrál Grencis před Bartošem a v semifinále B Kubíček před Tafanim. Ve finále se na domácí půdě prosadili nakonec Češi. Za vítězným Jakubem Kubíčkem dojel Petr Bartoš, který udržel za zády Stubbeho. A bylo to symbolické, že jezdci, kteří měli před týdnem v Matschenbergu velké havárie a silně poškozené vozy, zvládli jednu z nejtěžších tratí v Evropě nejlépe. Celkově vede Stubbe, ale Petr Bartoš se již posunul na šesté místo.
Další závod se uskuteční ve druhé polovině července v St. Georges de Montaigu. Pavel Vydra