Dopravním nehodám u teplárny má předcházet zvýšený práh

27. 04. 2018 Zprávy « zpět

Nová Paka - Častým dopravním nehodám na křižovatce ulic Husitská a U Teplárny pod sídlištěm by měl do budoucna předcházet zvýšený příčný práh. Ten tam chce město vybudovat na základě dosavadních zkušeností: na křižovatce totiž není přednost v jízdě upravena dopravními značkami, ačkoli jde o poměrně frekventovanou komunikaci, kde se kříží cesty k základní a mateřské škole se silnicí k plaveckému bazénu. Řidiči by tak měli dodržovat přednost přijíždějícího zprava, to se ale často ukazuje jako problém. Nasvědčují tomu poměrně četné dopravní nehody.

"Nikdy tam sice nedošlo k vážnému zranění, ale nehody se tam stávají opakovaně. Policie navíc určitě neeviduje všechny nehody, které se tam kdy staly, protože pokud jde jen o zmačkané plechy, účastníci ani policisty nevolají. Od roku 2011 jsme ale minimálně kolem deseti nehod zaregistrovali. Víme, že to je kritické místo, kde řidiči křižovatku přehlížejí," připouští místostarosta města Pavel Bouchner. "Je pravda, že jsme zaznamenali i petici od občanů, například vlastník domu na křižovatce už si musel třikrát opravovat plot."

Radnice je tak rozhodnuta situaci řešit vybudováním zvýšeného prahu na výjezdu z ulice U Teplárny, který zároveň poslouží jako přechod pro chodce. To přispěje i k vyšší bezpečnosti dětí, které tudy chodí do nedaleké základní školy nebo do sousedícího Domu dětí a mládeže.

"Sice jsme se tomu nejprve bránili, protože řidičům nebude hrb na silnici příjemný. Chceme tam ale dát asi sedmicentimetrový práh, což je taková rozumná výška. Teoreticky by to mělo řidiče přibrzdit, aby si uvědomil, že tam je křižovatka, kde musí dát přednost," přibližuje místostarosta.

Radnice před několika týdny zadala zpracování projektové dokumentace na stavbu firmě Projektservis z Jičína, a pokud půjde vše hladce, k samotné úpravě křižovatky by prý mohlo dojít ještě letos na podzim.

Podle Bouchnera byly ve hře i jiné možnosti, jak řešit nehodovost na kritické křižovatce, nakonec ale silniční výbor podpořil právě výstavbu příčného prahu. "Abychom tam vyznačovali přednosti v jízdě, to jsme také nepovažovali za nejlepší řešení, značky chceme spíše eliminovat a držet se raději více pravidla pravé ruky. Navíc kdybychom měli les značek v chodníku, už nám tam stěží projede technika na úklid sněhu a jinou údržbu," poukazuje Bouchner. (zan)