Václav Fejfar slavil zisk pátého evropského titulu

12. 10. 2018 Zprávy « zpět

Nová Paka - Pátý evropský titul a k tomu přepis historických tabulek v počtu vítězných závodů autokrosového šampionátu. Lužanský automobilový závodník Václav Fejfar má za sebou úspěšnou sezonu, s níž se symbolicky rozloučil během sobotní akce v Nové Pace. Do tamního areálu ve Štikovské rokli se sjely stovky fanoušků motoristického sportu, pro které pořadatelé připravili celodenní program. Fejfar jim tam představil svůj autokrosový speciál a rozdával autogramy.

Letos jste si dojel pro pátý triumf v evropském autokrosovém šampionátu, určitě panuje naprostá spokojenost.

V každém případě. Pohled na konečné pořadí ve výsledkové listině mistrovství Evropy vypadá pěkně, ale stojí za tím nesmírné úsilí celého týmu. Za ten úspěch vděčím ohromné a obětavé práci mechaniků, kteří se v průběhu celé sezony podíleli na přípravě auta, a důležitá byla i podpora ze strany sponzorů a všech lidí, kteří nám nějak pomáhali. Bez nich bych neměl šanci v boji o titul. Ten letošní je o to cennější, že jsme závody ve srovnání s konkurencí absolvovali v provizorních podmínkách. Měl jsem obavy, jestli vůbec celý seriál zvládneme, ale podařilo se.

V čem spočíval hlavní problém?

Dost jsme si to zkomplikovali, neměli jsme autobus a od toho se odvíjí zázemí na závodech. Místo s velkým montážním stanem jsme jezdili s menší, provizorní pergolou, spali jsme různě na karimatkách, na korbě a já na podlaze transportéru. Hodně jsme improvizovali a bylo to dost spartánské. Mám velkou radost, že jsme to dali a že se nám navíc podařil skvělý výsledek.

Základem je fungující závodní vůz, s technikou panovala spokojenost?

Perfektně fungující auto tvoří asi devadesát procent úspěchu. Od začátku jsem byl v pohodě, protože nové auto, fabii třetí generace, jsme testovali už na posledních dvou závodech minulé sezony. Na doladění zbylo letos jen pár detailů. Fabii jsme se opravdu hodně věnovali, nechtěli jsme nic podcenit. Zkraje letošní sezony jsem vyjel s již odzkoušeným autem a hned na úvod se nám podařilo zajet výborný výsledek, což nás dál motivovalo.

A s jakým autem vyrazíte na evropské tratě příští rok?

Opět vyjedeme s trojkovou fabií. Věřím, že plno věcí lze na autě dál vyladit, zatím jsem nepoznal jeho limity. Cítím, že tam máme ještě jisté rezervy. Vůz vychází ze Škody Fabie R5, která jezdí světové automobilové soutěže v rallye, ale pouze designově, poněvadž jinak je auto celé postavené jako ryze autokrosový speciál. A také se soustředíme na přípravu doprovodného autobusu, protože už nechci zažít takovou situaci jako letos. Samozřejmě bychom titul rádi obhájili, ale bude to těžké, protože každý chce vyhrávat. Navíc vývoj aut jde neskutečně rychle dopředu a například z populárního rallycrossu se přejímá řada technických novinek, i v naší disciplíně je stále víc věcí ovlivněno elektronickými prvky, které jsou v technických předpisech povoleny. Také tyhle skutečnosti stavbu a vyladění auta na sezonu prodražují. Zkrátka některé věci si už doma v dílně neuděláte. Velmi si proto cením podpory našich sponzorů.

Letos jste oslavil šedesátku, stále z vás ale vyzařuje energie a touha vítězit. Udržujete se v kondici?

Pravidelně si chodím zaplavat do jičínského bazénu a také cvičím. Je to potřeba, abych mohl závodit s kluky, kteří jsou třeba o třicet let mladší. (jn)