Milan Roček z jičínského Káčka získal cenu Fair play
08. 04. 2019 Zprávy « zpět
Jičín - Za celoživotní přínos v pedagogické činnosti získal v minulých dnech Školní cenu Fair play za rok 2018 Milan Roček, volnočasový pedagog jičínského K-klubu, který se celý profesní život věnuje práci s dětmi.
Ceremoniál se odehrával v kongresovém sálu České národní banky, slavnostní ráz umocnila česká hymna, kulturní program, moderování Petra Svěceného i účast ministra školství Roberta Plagy, promítány byly i záběry z pedagogického působení oceněných. Cenu Milanu Ročkovi předal olympijský vítěz Martin Doktor. V děkovné řeči Milan Roček uvedl, že se mu v jičínském K-klubu krásně pracuje a je ve skvělém kolektivu, hovořil i o své srdeční záležitosti stolním tenise, dále florbalu i šachách.
"Z pohledu nás kolegů je pan Milan Roček člověkem, který celý život jedná ve smyslu fair play. Vždy se chová pokorně, podá pomocnou ruku, jedná upřímně a čestně. Také je svědomitý, připravený a ochotný. Jeho přístup k dětem je ukázkovou prací pedagoga. Vždy se snaží o zapojení všech účastníků. Stará se o duševní pohodu dětí i svých kolegů. Zpestřuje práci humorem a jeho pozitivní přístup je povzbuzením pro každého člena skupiny. Ve chvílích nezdaru umí vybrat správná slova, aby utěšil a opět motivoval své svěřence k další činnosti," uvedla v nominaci ředitelka K-klubu Lenka Vacková.
Milan Roček vede v Káčku zájmové kroužky florbalu, stolního tenisu a šachu. Ve spolupráci s kolegyní Hanou Krásenskou založili příměstské tábory Vandr a Prázdninové výletění, kde vede děti ke své milované turistice. Poté vybudoval Kemp stolních tenistů, příměstské soustředění pro stolní tenisty o letních prázdninách. Aktivně se podílel na organizaci Poháru olympijských nadějí, založil pravidelné měsíční turnaje O pohár K-klubu. Pro své svěřence neváhal obětovat svůj volný čas a energii, když s nimi jezdil po okresních soutěžích mimo pracovní dobu.
"Milan Roček je celý život aktivním sportovcem. Věnoval se především stolnímu tenisu na krajské úrovni a turistice. Procestoval téměř celou Českou republiku. Stal se studnicí vědomostí pro děti na výletech. Jeho znalost cílových míst, hradů, zámků, muzeí, přehrad, okořeněná o příhodu či zážitek, je zdrojem poznání a pobavení pro děti i další vedoucí na táborech," doplnila Lenka Vacková. (ip)