Český ráj křižovali účastníci Tour de Biére

06. 09. 2019 Zprávy « zpět

Jičín - Zábavu i radost z pohybu nabídl další ročník legendárního cyklistického závodu Tour de Biére, na jehož hromadný start se letos postavilo téměř 370 účastníků bez rozdílu pohlaví a věku. Během soboty absolvovali desítky kilometrů dlouhou trať krajinou Českého ráje se startem i cílem v Jičíně.

Osmatřicátý ročník probíhal ve stejném duchu jako ty předešlé, zatímco tedy část pelotonu usilovala o kvalitní sportovní výsledek a umístění na stupních vítězů, ti ostatní si užívali jedinečnou atmosféru závodu, kterou podtrhují hlavně specifická pravidla v podobě povinné výbavy jízdních kol a také povinné občerstvovací zastávky na trase.

Celkovým vítězem se letos stal obhájce loňského prvenství Jiří Kužel z týmu Czech Tallboys před Petrem Kordíkem z Cykloklubu Jičín a svým stájovým kolegou Alešem Bílkem. První ženou v cíli byla podobně jako v předchozích letech Monika Klapková z oddílu Ajtakrajta a kategorii veteránů dominoval Jiří Kazda ze Železnice, který na stupních vítězů stojí rovněž pravidelně. Není bez zajímavosti, že trať, která kopíruje řadu turistických cest v okolí hradů Pařez, Trosky, Valdštejn nebo Hrubá Skála a svým profilem nabízí i řadu náročných převýšení, úspěšně absolvovalo i několik cyklistů s datem narození ve čtyřicátých letech minulého století. A to i včetně tradiční páteční časovky přes Holín do Prachovských skal, která předcházela sobotnímu dlouhému závodu.

Sportovně-společenská akce se koná každoročně na počest Pavla Hillo Stránského a svým pojetím je zaměřena nejen na výkon, ale i na zábavu, což pravidelně podtrhují i nápadité a vtipné sportovní úbory a kostýmy některých cyklistů.

Téměř třiasedmdesát kilometrů dlouhá trať vedla například přes Lomnici nad Popelkou, Hrubou Skálu nebo v okolí hradů Valdštejn, Trosky a Pařez. Výletní okruh má nejen výrazný výškový profil, ale jeho součástí jsou i nezbytné zastávky na pivní občerstvení. Kola jezdců navíc musí splňovat technické podmínky, které se kontrolují při přejímce před samotným startem. Pokud se cyklisté v mužské kategorii chtějí vyhnout časové penalizaci, na trať závodu by měli podle zavedených pravidel vyrazit v sedle plně vybavených starých jízdních kol bez převodů, s takzvaným torpédem. (jn)