Zprávy z města přímo na mobilní telefon? Jičín bude zkoušet komunikovat s občany pomocí moderních technologií
02. 06. 2020 Zprávy « zpět
Jičín – Krizové i běžné informace by mohlo město Jičín začít posílat svým obyvatelům přímo na displej mobilních telefonů. Zda se tak opravdu stane a jaké bude technické pozadí takové komunikace, se teprve ukáže. Posoudit to má pracovní skupina pro moderní komunikaci s občany, kterou radnice zřídila. Skupina má prozkoumat i poptávku samotných obyvatel po formách moderní komunikace, ale také třeba zájem městských organizací tímto způsobem informace lidem předávat.
Město by moderní technologie využilo k informování obyvatel při mimořádných i běžných událostech s možným cílením podle lokality, ať už formou aplikace do mobilního telefonu, nebo třeba rozesíláním SMS.
Jedním z impulzů byla prý i otázka informovanosti obyvatel během koronavirové epidemie. Není to ale poprvé, kdy radnice tuto problematiku řeší. „Řešili jsme to už před epidemií, měli jsme například absolvovat schůzku u starosty v Kolíně, kde jsou hodně napřed, ale museli jsme ji prozatím zrušit,“ řekl místostarosta Jičína Petr Hamáček s poukazem, že tyto aktivity nyní převezme pracovní skupina. Její jádro tvoří radní Luděk Havel, mluvčí města Jan Jireš, vedoucí odboru kultury a cestovního ruchu Zuzana Vavřincová a specialista na ochranu osobních údajů Martin Hlava.
Posledním podnětem byla nabídka provozovatele aplikace Mobilní rozhlas, kterou jičínská radnice obdržela. Stejnou aplikaci už používá i řada dalších obcí, v regionu například Hořice, Stará Paka nebo vzdálenější Turnov. Existují ale i alternativy. „Na radě převážil názor, že není vhodné kývnout na jedinou nabídku. Bylo by dobré nejdříve zmapovat i ostatní nabídky na trhu a jejich podmínky. To bude mít za úkol nová pracovní skupina. Má také zmapovat potřeby města,“ nastínil místostarosta Petr Hamáček.
„Nemyslím si, že by město komunikovalo špatně, jde spíše o to, jestli to jde zlepšit a jakým způsobem. Celá nabídka Mobilního rozhlasu má jedno úskalí: kolik telefonních čísel se tam zaregistruje. Můžete mít super informační systém, ale pokud nebudou lidé přihlášeni k odběru, nemá to potřebný efekt,“ poukazuje Hamáček s tím, že i zkušenosti z jiných měst nehovoří jednoznačně.
Podle Hamáčka musí město zmapovat už samotnou potřebnost komunikace s občany. „Na jedné straně posíláme do každé schránky městský zpravodaj, ale pokud ho lidé nečtou, není to nic platné. U mobilní aplikace je to stejné, pokud si ji nenainstaluju nebo budu zprávy bez přečtení mazat, také nebudu nic vědět,“ poukazuje místostarosta. (zan)