V Jičíně se rýsuje škola montessori. Zřizovatelem bude město, učebny najde zřejmě na evangelické faře
07. 07. 2022 Zprávy « zpět
Jičín – V Jičíně vznikne alternativa běžné povinné školní docházky, a to přímo pod křídly města. Vzdělávání založené na principech pedagogiky montessori si na svá bedra vezme základní škola v ulici 17. listopadu. Alternativní výuka ale nebude probíhat přímo v její budově, učebny montessori zřejmě získá na evangelické faře v Konecchlumského ulici. Dohoda už se rýsuje.
Vznik školy na principech montessori prý iniciovali sami rodiče, kteří o takovou formu výuky pro své děti stojí. Příznivou odezvu našli jak na jičínské radnici, tak u ředitele školy, pod niž má nová třída spadat. Díky tomu se jeví spuštění vzdělávací alternativy v Jičíně velmi nadějně a i přípravy probíhají poměrně svižně. Společná jednání, která od května probíhají pod vedením místostarosty města Petra Hamáčka, se už posunula k zajištění konkrétních prostor.
„Budovy základních škol v Jičíně jsou naplněné, ale předběžně se jedná o možnosti využít prostory na faře v Konecchlumského ulici,“ informoval mluvčí města Jan Jireš. „Lze říct, že dohoda se rýsuje a proběhlá jednání vyznívají nadějně. Paní farářka církve evangelické Anna Kracíková záměr přivítala a projednala ho se staršovstvem, které je ekonomickou radou fary. Místnosti si už prohlédli zástupci spolku Rodiče dětí Montessori Jičín, kteří neskrývali spokojenost. Ředitelé jičínských škol potvrdili, že tato nabídka vzdělávání v Jičíně chybí a že poptávka je značná. Ředitel ZŠ 17. listopadu Jaroslav Kostelníček se k odloučenému pracovišti otevřeně přihlásil. Podpora zaznívá i od jiných ředitelů,“ konstatuje Jireš.
Zda se počítá se spuštěním alternativního vzdělávání už od následujícího školního roku, zatím město neupřesnilo, jisté ale je, že bude muset investovat do vybavení a úpravy pronajatých prostor, aby je bylo možné k výuce využívat. Nemělo by se prý ale jednat o velkou položku.
Jičín přiznává, že inspiraci čerpá i v sousedních Hořicích, kde škola montessori funguje také formou odloučeného pracoviště a malotřídky. Jedním z charakteristických znaků je tak potlačení věkové segregace žáků. (zan)